Tone Lien fornøyd med
årets arrangement!
Daglig leder i
birkebeinerarrangementene, Tone Lien, var veldig godt fornøyd med
gjennomføringen av årets birkebeinerritt. Tilbakemeldingene
birken.no har fått tyder på at de aller fleste deltakerne mener det
samme. På enkelte områder har det imidlertid vært noen klager....
Klagene
som går igjen gjelder først og fremst:
-
Lang ventetid før man
kommer i gang etter startskuddet - tidstap
-
Lang ventetid for å
komme gjennom slusene etter målpassering
-
Treg resultatservice på
internett
BILDET:
Daglig leder Tone Lien var
kjempefornøyd med arrangementet
Tidstap ved start
Flere har klaget til birken.no over at man taper mye tid før man i det
hele tatt får starte. I enkelte tilfeller har tidstapet vært så stort
at flere minutter har gått tapt. Dette bør det være mulig å
gjøre noe med! Man kan for eksempel bruke de elektroniske brikkene
også ut i fra start, eventuelt lage startsoner med estimerte tidstap.
Dette er en for øvrig vanlig måte å gjøre det på under større
gateløp på beina.
Ventetid etter innkomst
Flere deltakere har klaget på de trange slusene i målområdet. Været
var sikkert med på å gjøre det hele ekstra ille. Den lange ventetiden
mange ble utsatt for var ikke heldig. For kalde og våte ryttere ble
dette et stort irritasjonsmoment. Det bør vel være mulig å utvide
dette området til neste år. Plassmangel er det iallfall ikke utenfor
Håkons Hall på Lillehammer.

Det var lange køer etter målpassering!
Treg resultatservice
Det var nok mange som var spente på resultatlistene etter lørdagens
ritt. Birken.no fikk svært mange henvendelser fra misfornøyde
deltakere. Først sent søndag kveld var arrangøren klare med de
første resultatene på internett. Det bør vel være mulig å få ut
resultatene tidligere i år 2001. Eller hva?
Vellykket ritt
Til tross for forbedringspotensiale på enkelte områder, har det alt i
alt vært et svært vellykket arrangement. Vi ser allerede frem til
10-års jubileet neste år!
|