Det er ikke bare rå maskinkraft som
bringer Pål Anders
fort fram i konkurranser. Ved hjelp av bena kommer han også rimelig
fort fram på tråsykkel.
Det
er ikke bare rå maskinkraft som
bringer Pål Anders
fort fram i konkurranser. Ved hjelp av bena kommer han også rimelig
fort fram på tråsykkel.
Bruker du mye vanelig sykkel i treningsarbeidet?
-
Nei, alt for lite, sier
Pål Anders.
-
Deltar du i år bare for moro skyld, eller er det for
alvor?
-
Nei, det er mest for moro
skyld. Jeg sykler sammen med noen sponsorer, men der jo en fin
gjennomkjøring for meg treningsmessig. Jeg for jeg trener jo fysisk
hver dag, men det blir lite sykkeltrening. Det er ikke mange timene
jeg har vært på sykkelsetet i år.
-
Jeg ble påmeldt i siste
liten. Men jeg sykla for to år siden, forteller Pål Anders til birken.no.
-
Har du noen store forhåpninger angående plassen din
i år?
-
Jeg
drømmer om og komme under 4 timer, men jeg veit ikke om jeg
greier det.
Hva er erfaringene dine fra siste gang du syklet
Birkebeinerrittet?
- Det er veldig mange tøffe, harde og godt trente mennesker som
deltar.
I hvilken grad har du som motorsyklist fordeler av
de vanskelige partiene i løypa?
-
Jeg vet ikke om jeg har
noen store fordeler. Jeg føler at når jeg sykler i terrenget, så er
vel egentlig det letteste å ta sykkelen
på skuldra og løpe. Det føler jeg er det kjappeste, for jeg er
skikkelig dårlig til å sykle i terrenget.
Hva er målet ditt med å sykle Birkebeinerrittet?
-
Det er jo for å ha en fin
opplevelse og omgås masse andre mennesker.
Det å presse seg sjøl litt og komme igjennom er også en
motivasjonsfaktor.
Hvordan forbereder du deg til mentalt til Birken i
forhold til motorsykkelløp?
-
Når det gjelder Birken, så
er jeg veldig dårlig forberedt treningsmessig. Mentalt prøver jeg
ikke å tenke på Birken før jeg står på startstreken. Da blir det
minst mulig bry oppe i hodet. Så jeg tar det som det kommer.
Hvilke deler av løypa sliter du mest i?
-
Jeg sliter egentlig litt
over 9 mil, avlutter en ærlig og hyggelig motorsyklist
Bruker du mye vanelig sykkel i treningsarbeidet?
-
Nei, alt for lite, sier
Pål Anders.
-
Deltar du i år bare for moro skyld, eller er det for
alvor?
-
Nei, det er mest for moro
skyld. Jeg sykler sammen med noen sponsorer, men der jo en fin
gjennomkjøring for meg treningsmessig. Jeg for jeg trener jo fysisk
hver dag, men det blir lite sykkeltrening. Det er ikke mange timene
jeg har vært på sykkelsetet i år.
-
Jeg ble påmeldt i siste
liten. Men jeg sykla for to år siden, forteller Pål Anders til birken.no.
-
Har du noen store forhåpninger angående plassen din
i år?
-
Jeg
drømmer om og komme under 4 timer, men jeg veit ikke om jeg
greier det.
Hva er erfaringene dine fra siste gang du syklet
Birkebeinerrittet?
- Det er veldig mange tøffe, harde og godt trente mennesker som
deltar.
I hvilken grad har du som motorsyklist fordeler av
de vanskelige partiene i løypa?
-
Jeg vet ikke om jeg har
noen store fordeler. Jeg føler at når jeg sykler i terrenget, så er
vel egentlig det letteste å ta sykkelen
på skuldra og løpe. Det føler jeg er det kjappeste, for jeg er
skikkelig dårlig til å sykle i terrenget.
Hva er målet ditt med å sykle Birkebeinerrittet?
-
Det er jo for å ha en fin
opplevelse og omgås masse andre mennesker.
Det å presse seg sjøl litt og komme igjennom er også en
motivasjonsfaktor.
Hvordan forbereder du deg til mentalt til Birken i
forhold til motorsykkelløp?
-
Når det gjelder Birken, så
er jeg veldig dårlig forberedt treningsmessig. Mentalt prøver jeg
ikke å tenke på Birken før jeg står på startstreken. Da blir det
minst mulig bry oppe i hodet. Så jeg tar det som det kommer.
Hvilke deler av løypa sliter du mest i?
-
Jeg sliter egentlig litt
over 9 mil, avlutter en ærlig og hyggelig motorsyklist