Pål Anders Ullevålseter stiller for andre gang i rittet

 

Det er ikke bare rå maskinkraft  som bringer Pål Anders fort fram i konkurranser. Ved hjelp av bena kommer han også rimelig fort fram på tråsykkel.

Pål Anders UllevålseterDet er ikke bare rå maskinkraft  som bringer Pål Anders fort fram i konkurranser. Ved hjelp av bena kommer han også rimelig fort fram på tråsykkel.

 

Bruker du mye vanelig sykkel i treningsarbeidet?

-       Nei, alt for lite, sier Pål Anders.

- Deltar du i år bare for moro skyld, eller er det for alvor?

-       Nei, det er mest for moro skyld. Jeg sykler sammen med noen sponsorer, men der jo en fin gjennomkjøring for meg treningsmessig. Jeg for jeg trener jo fysisk hver dag, men det blir lite sykkeltrening. Det er ikke mange timene jeg har vært på sykkelsetet i år.

 

-   Jeg ble påmeldt i siste liten. Men jeg sykla for to år siden, forteller Pål Anders til birken.no.

 

-  Har du noen store forhåpninger angående plassen din i år?

-       Jeg  drømmer om og komme under 4 timer, men jeg veit ikke om jeg greier det.

 

Hva er erfaringene dine fra siste gang du syklet Birkebeinerrittet?
- Det er veldig mange tøffe, harde og godt trente mennesker som deltar.

 

I hvilken grad har du som motorsyklist fordeler av de vanskelige partiene i løypa?

-     Jeg vet ikke om jeg har noen store fordeler. Jeg føler at når jeg sykler i terrenget, så er vel egentlig det letteste å ta sykkelen på skuldra og løpe. Det føler jeg er det kjappeste, for jeg er skikkelig dårlig til å sykle i terrenget.

 

Hva er målet ditt med å sykle Birkebeinerrittet?

-       Det er jo for å ha en fin opplevelse og omgås masse andre mennesker. Det å presse seg sjøl litt og komme igjennom er også en motivasjonsfaktor.

 

Hvordan forbereder du deg til mentalt til Birken i forhold til motorsykkelløp?

-       Når det gjelder Birken, så er jeg veldig dårlig forberedt treningsmessig. Mentalt prøver jeg ikke å tenke på Birken før jeg står på startstreken. Da blir det minst mulig bry oppe i hodet. Så jeg tar det som det kommer.

 

Hvilke deler av løypa sliter du mest i?

-       Jeg sliter egentlig litt over 9 mil, avlutter en ærlig og hyggelig motorsyklist

 

Bruker du mye vanelig sykkel i treningsarbeidet?

-       Nei, alt for lite, sier Pål Anders.

- Deltar du i år bare for moro skyld, eller er det for alvor?

-       Nei, det er mest for moro skyld. Jeg sykler sammen med noen sponsorer, men der jo en fin gjennomkjøring for meg treningsmessig. Jeg for jeg trener jo fysisk hver dag, men det blir lite sykkeltrening. Det er ikke mange timene jeg har vært på sykkelsetet i år.

 

-   Jeg ble påmeldt i siste liten. Men jeg sykla for to år siden, forteller Pål Anders til birken.no.

 

-  Har du noen store forhåpninger angående plassen din i år?

-       Jeg  drømmer om og komme under 4 timer, men jeg veit ikke om jeg greier det.

 

Hva er erfaringene dine fra siste gang du syklet Birkebeinerrittet?
- Det er veldig mange tøffe, harde og godt trente mennesker som deltar.

 

I hvilken grad har du som motorsyklist fordeler av de vanskelige partiene i løypa?

-     Jeg vet ikke om jeg har noen store fordeler. Jeg føler at når jeg sykler i terrenget, så er vel egentlig det letteste å ta sykkelen på skuldra og løpe. Det føler jeg er det kjappeste, for jeg er skikkelig dårlig til å sykle i terrenget.

 

Hva er målet ditt med å sykle Birkebeinerrittet?

-       Det er jo for å ha en fin opplevelse og omgås masse andre mennesker. Det å presse seg sjøl litt og komme igjennom er også en motivasjonsfaktor.

 

Hvordan forbereder du deg til mentalt til Birken i forhold til motorsykkelløp?

-       Når det gjelder Birken, så er jeg veldig dårlig forberedt treningsmessig. Mentalt prøver jeg ikke å tenke på Birken før jeg står på startstreken. Da blir det minst mulig bry oppe i hodet. Så jeg tar det som det kommer.

 

Hvilke deler av løypa sliter du mest i?

-       Jeg sliter egentlig litt over 9 mil, avlutter en ærlig og hyggelig motorsyklist